Zerówka

BIEDRONKI - ZERÓWKA

INFORMACJE OGÓLNE

Obraz znaleziony dla: Biedronka GIF

Grupę prowadzi Pani:

  • Małgorzata Laudy
  • Anna Marat

Grupa liczy 25 osób.

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

7.00 – 8.20 – zabawy w kącikach zainteresowań, prace zespołowe lub indywidualne z dziećmi,         

czynności opiekuńcze

8.20 – 8.30 – przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne

8.30 – 9.00 – śniadanie

9.00 – 9.30 – zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela

9.30 – 10.15 – zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia dydaktyczne

i realizacja innowacji pedagogicznych

10.15 – 11.30 – zabawy, gry sportowe, zabawy organizowane i swobodne w sali lub na placu

zabaw

11.30 – 11.40 – przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne

11.40 – 12.20 – obiad

12.20 – 13.00 – odpoczynek – słuchanie bajki lub muzyki

13.00 – 14.20 – zabawy dowolne w Sali lub na powietrzu, spacery, obserwacje, zabawy

dydaktyczne i ruchowe

14.20 – 14.30 – czynności samoobsługowe i porządkowe, przygotowanie do podwieczorku

14.30 – 15.00 – podwieczorek

15.00 – 17.00 – zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe ćwiczenia słownikowe, praca

wyrównawcza indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia

w małych grupach, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności

i zainteresowania, rozmowy indywidualne

 

 

ZAJĘCIA DODATKOWE

Język angielski:

  • poniedziałek  godz.: 10:00-10:30,  wtorek  godz.: 9:45-10:15

Gimnastyka korekcyjna:

  • wtorek godz.   12:40-13:00,        piątek godz.  9:35-10:

 

Religa

  • wtorek godz. 12:00- 12:30,  czwartek    godz. 9.00 – 9:30

 

Realizowane programy:

  • Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” ma na celu wprowadzanie dziecka
    w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego tak, aby angielski nigdy nie stał się
    dla niego językiem obcym.

 

Dzieci uczestniczą również w zajęciach dodatkowo płatnych: judo, szachy, tańce, jęz. angielski;

 

WSPÓŁPRACA Z WYDAWNICTWEM

W roku szkolnym 2022/2023 współpracujemy z Wydawnictwem Szkolnym i Pedagogicznym. Pracujemy
na programie wychowania przedszkolnego „Drużyna Marzeń”.

Program zawiera szczegółowe cele i treści kształcenia odnoszące się do osiągnięć dziecka na koniec wychowania przedszkolnego w czterech obszarach podstawy programowej: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym.

Dzięki współpracy z wydawnictwem uzyskaliśmy wiele pomocy edukacyjnych, między innymi:

  • Gwiazdka z nieba – 16 utworów klasyki literatury dziecięcej, 96 pełnostronicowych ilustracji
    do historyjek obrazkowych, tekturowe sylwety bohaterów do realizacji przedstawień;
  • Domek z bajki – zestaw 20 utworów w wersji tekstowej, słuchowiskowej oraz 136 pełnostronicowych ilustracji do historyjek obrazkowych;
  • Monografia litery i liczby – zestaw kartoników z grami utrwalającymi znajomość głoski i litery;
  • Multigrafia – 160 plansz demonstracyjnych ze zdjęciami i podpisami do czytania globalnego;
  • Mega plansze 3D – wieloformatowe podłogowe plansze demonstracyjne;
  • Kodowanie na start dla starszych przedszkolaków;

 

PROWADZONE INNOWACJE:

BAJKOTERAPIA - BAJKI POMAGAJKI

 W bajkoterapii, bajki i baśnie wykorzystuje się w celach terapeutycznych, edukacyjnych
lub relaksacyjnych. Dzięki takiej formule zajęć dziecko poznaje kulturę, zwyczaje, historię, uczy się rozumieć świat, w którym żyje, a także rozwija wyobraźnię i pogłębia zainteresowania. Bajkoterapia wyzwala szeroki wachlarz emocji, pomaga zredukować napięcia i zaspokoić podstawowe potrzeby. Pozwala to spojrzeć na problem z innej perspektywy:

  • oddziałuje na psychikę, utożsamiając się z bohaterem pozytywnym;
  • pozwala zidentyfikować wewnętrzne problemy dziecka i daje możliwości radzenia sobie z nimi;
  • wspomaga rozwój osobowości poprzez wyjaśnianie pojęć, uczuć i doznań psychiki dziecka;
  • aktywnie zachęca do pokonywania napotkanych trudności i tworzenia pozytywnych relacji z innymi osobami i przyrodą.

KODOWANIE NA DYWANIE

Kodowanie jest pojęciem nieco węższym niż programowanie, oznacza przetwarzanie (zapisywanie) informacji w postaci kodu. Informację możemy zakodować, czyli ją zaszyfrować.

Podczas zabaw w kodowanie dzieci rozwijają przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia
i wyobraźni przestrzennej, a także podstawowe funkcje poznawcze: pamięć, koncentrację uwagi, analizę
i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową.

Stosując tą metodę pozwalamy dziecku na eksperymentowanie, doświadczanie, działanie. Uczy się między innymi twórczego myślenia, obserwacji, i dedukcji, planowania, współpracy, samodzielności, analizowania
a także używania pojęć: koloru, kształtu, rozmiaru.

 

Z EKOLOGIA NA TY

Głównym celem jest kształtowanie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko, uwrażliwianie młodych ludzi na piękno przyrody, na znaczenie czystego świata dla ich zdrowia oraz uzmysłowienie im, iż sami mogą przyczynić się do zmniejszenia dewastacji środowiska.

W ramach innowacji podejmujemy między innymi takie działania jak:

  • zorganizowanie akcji segregacji śmieci;
  • Przedszkole Samorządowe Nr 4udział w akcji sprzątania świata;
  • zorganizowanie ogródka przedszkolnego;
  • wykonanie ścieżki sensorycznej;
  • eko konkurs;
  • i wiele innych…

 

REALIZOWANE PROJEKTY:

  • Ogólnopolski projekt edukacyjny „ Terapia ręki dla każdego”

Głównymi celami zajęć jest usprawnianie i wspomaganie dzieci w osiągnięciu optymalnego poziomu  zakresie samoobsługi, zabawy, doskonalenie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki przez usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych.

 

  • Projekt czytelniczy „ Mały Miś w świecie wielkiej literatury”

celem jest rozwijanie czytelnictwa przez przedszkole we współpracy z rodzicami. tj. zachęcanie
do czytania w domu misiowi, wychowanie do wrażliwości na dobro i prawdę, działanie na rzecz poznawania polskiej kultury – prezentacja polskiej literatury dzieciom.

 

REALIZOWANE PROGRAMY:

  • Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci”

Ma na celu promocję wprowadzania dziecka w świat dwóch języków równolegle; jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw; wprowadzane są słowa i zwroty dostosowane do typowych dla dziecka w danym wieku możliwości i zainteresowań.

 

WYDARZENIA

W najbliższym czasie:

1.02. 2023r.  – Warsztaty kulinarno koktajlowe w Fundacji To Tu

9.02. 2023 r.  – Teatr Eden "Samotny Bogacz"

1.03. 2023 r.  – Warsztaty ekologiczne w Fundacji To Tu.

4.04. 2023 r. – Warsztaty – Las w słoiku, w Fundacji To tu

20.04. 2023 r.  – Alicja w Krainie czarów – przedstawienie w Mała Warszawa

22.05. 2023 r.  – Dzień pszczoły – warsztaty

25.05. 2023 r. – Zajęcia z gliny, Państwowe Muzeum Archeologiczne

1.06.2023 r. – Dzień dziecka

16.06.2023 r. – piknik rodzinny” Mama, Tata i Ja”

 

WARSZTATY

W dniu 06.02. 2023 r.  odbędzie się warsztat dla rodziców dzieci z przedszkola, którego tematem będą „Kompetencje Rodzicielskie – narzędzie do budowania relacji z dzieckiem”. Zatrzymamy się nad tym czym są kompetencje wychowawcze, dlaczego są nam potrzebne, jaki okres w życiu dziecka jest najlepszy
w nabywaniu nowych umiejętności wychowawczych przez rodziców.

Skupimy się na najważniejszych umiejętnościach wychowawczych, w tym:

  • jak pomóc dziecku w radzeniu sobie z własnymi uczuciami;
  • jak zachęcić dziecko do współpracy;
  • co można stosować zamiast karania;
  • jak zachęcić dziecko do współpracy;
  • w jaki sposób chwalić dziecko;