Grupa 3-latki „Tygryski”                                       

Wychowawcy: Irmina Kamionek, Monika Rekus

Pomoc wychowawcy: Olga Zielińska


- zajęcia dodatkowe

Język angielski:

poniedziałek  godz.: 9:00:9:30

 środa  godz.: 9:00:9:30

Gimnastyka korekcyjna:

wtorek 9:45-10:15,

 środa 9:35-10:05


- projekty edukacyjne

-„Mały Miś w świecie wielkiej literatury

  1. Celem projektu jest rozwijanie czytelnictwa, zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom  uświadomienie roli czytania w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych,

wprowadzenie dziecka w świat literatury, budzenie zaciekawienia książką, przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych,

kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego,

 

- „Mamo, tato! Wole wodę”

celem jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska.

- „Czyściochowa akademia”

Głównym celem programu jest wdrożenie do przestrzegania zasad higieny oraz kształtowanie dobrych nawyków higienicznych.

-„Gamy Zmysłami” edycja II

Celem projektu jest m.in.:  wielozmysłowe poznawanie świata przez dzieci, rozbudzanie kreatywności, stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw, tworzenie warunków do kształtowania przez dzieci świadomości własnego ciała.

- realizowane programy:

- Program Powszechnej Dwujęzyczności „ Dwujęzyczne Dzieci” ma na celu wprowadzenie dziecka w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego tak  , aby angielski nigdy nie stał się dla niego językiem obcym.

 

Innowacje realizowane w grupie:

 

BAJKOTERAPIA - BAJKI POMAGAJKI

 W bajkoterapii, bajki i baśnie wykorzystuje się w celach terapeutycznych, edukacyjnych
lub relaksacyjnych. Dzięki takiej formule zajęć dziecko poznaje kulturę, zwyczaje, historię, uczy się rozumieć świat, w którym żyje, a także rozwija wyobraźnię i pogłębia zainteresowania. Bajkoterapia wyzwala szeroki wachlarz emocji, pomaga zredukować napięcia i zaspokoić podstawowe potrzeby. Pozwala to spojrzeć na problem z innej perspektywy:

  • oddziałuje na psychikę, utożsamiając się z bohaterem pozytywnym;
  • pozwala zidentyfikować wewnętrzne problemy dziecka i daje możliwości radzenia sobie z nimi;
  • wspomaga rozwój osobowości poprzez wyjaśnianie pojęć, uczuć i doznań psychiki dziecka;
  • aktywnie zachęca do pokonywania napotkanych trudności i tworzenia pozytywnych relacji z innymi osobami i przyrodą.

KODOWANIE NA DYWANIE

Kodowanie jest pojęciem nieco węższym niż programowanie, oznacza przetwarzanie (zapisywanie) informacji w postaci kodu. Informację możemy zakodować, czyli ją zaszyfrować.

Podczas zabaw w kodowanie dzieci rozwijają przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia
i wyobraźni przestrzennej, a także podstawowe funkcje poznawcze: pamięć, koncentrację uwagi, analizę
i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową.

Stosując tą metodę pozwalamy dziecku na eksperymentowanie, doświadczanie, działanie. Uczy się między innymi twórczego myślenia, obserwacji, i dedukcji, planowania, współpracy, samodzielności, analizowania
a także używania pojęć: koloru, kształtu, rozmiaru.

 

Z EKOLOGIA NA TY

Głównym celem jest kształtowanie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko, uwrażliwianie młodych ludzi na piękno przyrody, na znaczenie czystego świata dla ich zdrowia oraz uzmysłowienie im, iż sami mogą przyczynić się do zmniejszenia dewastacji środowiska.

W ramach innowacji podejmujemy między innymi takie działania jak:

  • zorganizowanie akcji segregacji śmieci;
  • udział w akcji sprzątania świata;
  • zorganizowanie ogródka przedszkolnego;
  •  


- plan dnia  grupy

7.00-8.00 schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne i grupowe według zainteresowań

dzieci.

8.00-9.00 przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno- obsługowe.

9.00-10.00 edukacja w sali lub w ogrodzie. Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.

10.00-11.30 przygotowanie do wyjścia do ogrodu-nabywanie sprawności samoobsługowych. spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy i gry sportowe na świeżym powietrzu.

11.30-12.00 przygotowanie do obiadu- czynności higieniczne.

12.00-14.00 leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej.

14.00-14.30 podwieczorek-  czynności higieniczne.

14.30-15.30 zabawy muzyczno- ruchowe.

15.30-17.00 zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie. Zajęcia wspomagające rozwój dziecka- praca indywidualna. Rozchodzenie się dzieci.

 


-program nauczania  

- „Drużyna marzeń”  Program wychowania przedszkolnego. Jolanta Wasilewska. Wydawnictwo WSiP, Warszawa 2021


dzień otwarty dla rodziców?

- Konsultacje dla rodziców w każdą w środę w godzinach 12:00-13:00

- Kwiecień- dzień otwarty dla rodziców oraz warsztaty wielkanocne.


-wydarzenia w grupie itp.

Kalendarium wydarzeń przedszkolnych

 

Luty

14.02Walentynki- tworzenie poczty zakochanych, rozmowa o emocjach i uczuciach

17.02 Dzień Kota: poznanie i rozpoznawanie zwierząt z rodziny kotowatych, zapoznanie

się z pojęciami: zagrożony wyginięciem

 

Marzec

10.03 Dzień Kobiet i mężczyzn:- wspólne celebrowanie święta

Dzień wiosny- dostrzeganie zachodzących zmian w przyrodzie, odradzania się przyrody do

życia, pożegnanie zimy, wykonanie symbolicznej Marzanny

27.03- „Dzień Teatru”

 

Kwiecień

02.04 Światowy dzień świadomości autyzmu- dostrzeżenie i próba zrozumienia osób

dotkniętych autyzmem

04.04 „Dzień marchewki”

22 .04 Dzień Ziemi- rozmowa o wyjątkowości naszej planety, jej potrzebach i sposobach

dbania o nią.

- przygotowanie ogródków, wysiewanie i sadzenie warzyw/kwiatów,

23.04 „Dzień książki”

 

Maj

15.05- Święto Rodziny; wspólne spędzanie czasu dzieci-rodzice-nauczyciele podczas

pikniku/przygotowanej części artystycznej przez dzieci.

20.05 „Dzień pszczół”

 

Czerwiec

01.06- Dzień Dziecka- zabawy sportowe na boisku.